Helaas ging het niet goed met mijn gezondheid waardoor alles op een laag pitje stond, daarom staat de C5 al ruim een jaar gestald.
Sinds een tijdje gaat het beter en ben ik op zoek gegaan naar een 1007, na wat teleurstellingen was ik er afgelopen vrijdag klaar mee.
Stiekem zocht ik ook naar een 407 sedan/coupe, toevallig stond een coupe in de buurt afgelopen vrijdag, ik dacht laat ik eens kijken.
Ik verwachtte er niet veel van, maar toen ik de auto zag was het wauw wat een auto, een "pack" met 2.2-16v benzine motor, met 163pk.
De auto is van mei 2007 en zo een beetje van alle luxe voorzien, elektrisch verstelbare stoelen met 2 geheugen functies, meedraaiende Xenon lampen, JBL systeem, etc etc.
Helaas was een proefrit niet mogelijk omdat de auto ingeparkeerd stond en het kleuren scherm niet werkte, daar zou hij naar kijken.
Zaterdag ochtend samen met Bram (zwevend tapijt) erheen, uitgelezen, proefrit gemaakt, het scherm werkte helaas nog steeds niet, daarvoor ging er nog wat van de prijs af en hebben we de deal rondgemaakt en de auto gelijk meegenomen.
De auto rijd heerlijk en stil, het is wennen om te schakelen met een 6-bak, na 200km rijden vandaag heb ik 1:11,88 gehaald.
De gezondheidsklachten zijn o.a. slecht slapen, de nacht voor aanschaf heb ik niet kunnen slapen, de 407 wilde maar niet uit mijn hoofd

Gezien de vervelende periode leek het mij een goed idee om mijzelf op een leuke auto te trakteren.
De C5 blijft in de stalling en krijgt gezelschap van de 106GTI, het idee is om in de zomer de C5 uit de stalling en de 407 er in.

De auto is van binnen en buiten netjes schoongemaakt en gepoetst, behalve de motorruimte, die is nog stoffig, de handelaar gaf aan dat expres niet te doen, dan kunnen de kopers zien dat er niets te verbergen valt.
En laat het schoonmaken en blinken van de machine kamer nou net datgene zijn wat ik het leukst vind