De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Wel altijd afwachten of ze naar NL willen versturen …
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: De V6 Break van Breeze
Bij Bart Ebben ligt er eentje voor 70€ links achter
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De V6 Break van Breeze
Ben je er zeker van dat het mechanisme zelf kapot is?
In mijn herinnering zit dat er een nylon verbindingsstuk zit tussen het raam en het mechanisme, en dat dit kan breken waardoor het raam naar beneden valt.
Heb je dat al gecheckt?
Groet,
JW
In mijn herinnering zit dat er een nylon verbindingsstuk zit tussen het raam en het mechanisme, en dat dit kan breken waardoor het raam naar beneden valt.
Heb je dat al gecheckt?
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
@JW-C5 Verbindingsstuk zoals deze? https://www.thingiverse.com/thing:3963947
Grtz,
Maurice
Maurice
Re: De V6 Break van Breeze
Inderdaad, zoiets.....
Dat ronde pennetje, de verbinding met het mechanisme, breekt dan af, en dan valt de ruit naar beneden.
Groet,
JW
Dat ronde pennetje, de verbinding met het mechanisme, breekt dan af, en dan valt de ruit naar beneden.
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
Was even naar een sociale verplichting en bij thuiskomst zie ik tot mijn blijde verbazing alle reacties. 'k Dacht even dat het forum morsdood was, maar dat is dus (nog) niet zo.
@JW uiteraard heb ik gelijk aan het kunststof blokje gedacht, of een gebroken kabel. Maar ik vrees dat ik dit door mijn (dorps)garage moet laten doen, want 'k zit met de laatste fase van mijn te vertalen oorlogsboek en mijn kinderen moesten zo nodig allebei een begin dertiger jaren huis kopen en dan kijken ze verwachtingsvol naar papa. 'k Verwacht dat mijn garage het liefst een kant-en-klare oplossing inbouwt. We gaan het morgen allemaal bekijken en vergelijken.
De noodoplossing met hardboard was nog niet zo simpel. Want ik dacht pech te hebben omdat ik geen groot genoeg stuk board had liggen. Maar dat bleek juist een voordeel te zijn, want een op maat gemaakt stuk krijg je van z'n lang zal ze leven nooit niet in de raamsponning geduwd. Maar met 2 aparte stukken board lukt dat wel, na enig passen en meten.
Adri
@JW uiteraard heb ik gelijk aan het kunststof blokje gedacht, of een gebroken kabel. Maar ik vrees dat ik dit door mijn (dorps)garage moet laten doen, want 'k zit met de laatste fase van mijn te vertalen oorlogsboek en mijn kinderen moesten zo nodig allebei een begin dertiger jaren huis kopen en dan kijken ze verwachtingsvol naar papa. 'k Verwacht dat mijn garage het liefst een kant-en-klare oplossing inbouwt. We gaan het morgen allemaal bekijken en vergelijken.
De noodoplossing met hardboard was nog niet zo simpel. Want ik dacht pech te hebben omdat ik geen groot genoeg stuk board had liggen. Maar dat bleek juist een voordeel te zijn, want een op maat gemaakt stuk krijg je van z'n lang zal ze leven nooit niet in de raamsponning geduwd. Maar met 2 aparte stukken board lukt dat wel, na enig passen en meten.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Ik dacht ook meteen aan het kunststof blokje maar in mijn herinnering zit die alleen op de voorste ramen…
In forum morsdood, nee joh! We zaten gewoon op zo’n berichtje te wachten
Succes met vertaling!
In forum morsdood, nee joh! We zaten gewoon op zo’n berichtje te wachten

Succes met vertaling!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De V6 Break van Breeze
@Breeze,
Sta me toe: je hebt nu best wat tijd moeten besteden aan het maken van die afdichting.
Binnen die zelfde tijd had je de binnenbekleding kunnen loshalen, kijken wat er aan de hand is. En dan even de ruit omhoogtrekken en met tape vastzetten aan het portier.
Groet,
JW
Sta me toe: je hebt nu best wat tijd moeten besteden aan het maken van die afdichting.
Binnen die zelfde tijd had je de binnenbekleding kunnen loshalen, kijken wat er aan de hand is. En dan even de ruit omhoogtrekken en met tape vastzetten aan het portier.
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
@JW LOL. Je bent zoals gewoonlijk weer super efficiënt en rationeel aan het redeneren. Maar behalve dat ik weinig tijd heb, heb ik de laatste tijd gewoon geen zin meer om garage 'Het Stoepje' te bezoeken.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Sorry ik zat weer eens te slapen!
natuurlijk zit er in het achterruitmechanisme ook zo'n kunststof blokje.
Mocht je toch nog de tijd en goesting vinden om het zelf te doen: hier een duidelijke beschrijving van het vervangen van dat blokje.
Heb het zelf ook wel eens gedaan en het is echt makkelijk, het enige lastige is dat zwarte rubber ding met klemmetje er af en vooral weer op krijgen.
En als je die beschrijving dan helemaal doorgrond hebt kun je wellicht ook beginnen aan een Franse vertaling van je boek
Zal hier bij ons de streek veel markt voor zijn. (Maginotlinie)
natuurlijk zit er in het achterruitmechanisme ook zo'n kunststof blokje.
Mocht je toch nog de tijd en goesting vinden om het zelf te doen: hier een duidelijke beschrijving van het vervangen van dat blokje.
Heb het zelf ook wel eens gedaan en het is echt makkelijk, het enige lastige is dat zwarte rubber ding met klemmetje er af en vooral weer op krijgen.
En als je die beschrijving dan helemaal doorgrond hebt kun je wellicht ook beginnen aan een Franse vertaling van je boek

In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008