De MAP-sensor was ook al bij me opgekomen, maar voordat ik die ga vervangen wil ik het eigenlijk zekerder weten. Ik moet toch eens serieus over een Lexia gaan nadenken. De Xantia stinkt niet meer of minder dan anders. Ik heb 'm gisteren na de reset stationair laten lopen tot de fan aansloeg en dat doet 'ie prima. Geen zichtbare schommelingen in toerental of zoiets. Het enige wat ik kan bedenken is dat je de motor af en toe een klein beetje ziet bewegen tijdens de stationairloop, maar dat wijt ik aan de loopeigenschappen van viercilinders in het algemeen.Feije wrote: ↑Sat Dec 31, 2022 1:04 pm Het klinkt ook wel een beetje als toen mijn MAP-sensor het begeven had. Die gaf toen om de paar seconden aan dat er gigantisch veel inlaatdruk was, waardoor er veel te veel benzine werd ingespoten. Vlak voordat ‘ie afsloeg deed ‘ie weer normaal en liep ‘ie weer eventjes goed. Je Xantia stinkt toch niet als hij zoiets doet hè? En blijft hij wel netjes stationair lopen?
Een ander ding wat me gisteren nog opviel is dat het toerental duidelijk wegzakt bij het aanslaan van de hydrauliekpomp. Niet een beetje, maar ongeveer 250t/min op de toerenteller. Dat deed ze ook toen ik 'r net had, maar toen kwam dat waarschijnlijk door het weinige rijden en ging dat na verloop van tijd over.
Deze tekeningen lijken dat te bevestigen. Eens kijken of ik ze langs de achterkant kan loshalen.

De manier die ik altijd gebruik is eigenlijk voor een Sagem-ECU, maar werkte ook altijd prima. De manier die ik vond op het Duitse CiFo is voor een "Magneti Marelli Steuergerät", dus die ga ik de volgende keer eens proberen.Feije wrote: ↑Sat Dec 31, 2022 1:04 pm Ik trek altijd gewoon de stekker van de ECU even een paar seconden los… Bij mij werkt dat tot dusver ook al prima, dus ik denk dat jij het al heel netjes doet! Let wel: ik heb een compleet andere ECU voor een compleet andere motor. Die van mij is dan wel weer van Bosch. Na zo’n reset moet ik ook altijd iets langer doorstarten dan normaal.
En vanaf hier allemaal ook een goed uiteinde gewenst!