Mooi dat het opgelost is!
Geen T2-boekje, maar ze staan wel eens op Marktplaats
De V6 Break van Breeze
- Stars_Falling_93
- Posts: 240
- Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
- Location: Utrecht
Re: De V6 Break van Breeze
Bedankt Feije, maar het gaat me meer om de aanwijzingen voor het onderhoud die op de eerste bladzijden staan
Trouwens, er zou meer met de decimale voorvoegsels moeten worden gewerkt. Hoeveelheden gas b.v. geven ze aan in miljoenen m3, terwijl het in km3 een veel hanteerbaardere getalswaarde wordt en km3 is nog inzichtelijker ook.
Adri
Hé, dat is mooi, je geeft aan dat ik 15 000 000 m mag rijden tussen 2 intervals. Als je nu nog een spatie tussen de getalswaarde en de eenheid schrijft, pas je het SI stelsel helemaal goed toe. (let je wel op Henk)
Trouwens, er zou meer met de decimale voorvoegsels moeten worden gewerkt. Hoeveelheden gas b.v. geven ze aan in miljoenen m3, terwijl het in km3 een veel hanteerbaardere getalswaarde wordt en km3 is nog inzichtelijker ook.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Uiteraard let ik op Adri maar zolang we 1: Aan die Newtons blijven vasthouden en 2: net doen alsof we met een vermenigvuldigingsfactor 10 dezelfde
getalwaarde kunnen blijven gebruiken zijn we nog een eind van huis, het is verdorie 9,8! dat is een afwijking van 2% i.m.h.o. volstrekt ontoelaatbaar

"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
‘t Valt best mee hoor, de zwaarteveldsterkte is zelfs 9,80665 N/kg
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Nou zorg ik altijd zelf ervoor dat mijn banden op de juiste spanning staan maar als dat in een garage gebeurde en ik wist dat ze daar de spanning gecheckt hadden in hPa ik bijna (let wel bijna maar niet helemaal) in staat zou zijn de banden compleet leeg te laten lopen om ze vervolgens met bars weer te vullen. 

"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Vroegah kwam je met x10 heel aardig weg naar Newtons.
Maar als je alles zo correct via het SI stelsel wil gaan doen dan zul je ook de locatie mee moeten nemen in je berekeningen
?
Maar als je alles zo correct via het SI stelsel wil gaan doen dan zul je ook de locatie mee moeten nemen in je berekeningen

?
Re: De V6 Break van Breeze
In het eerste jaar van de HTS moesten we een proefje doen met een slinger om de valversnelling te bepalen. Ik weet het niet meer, als ik het nodig zou hebben zou ik het wel weer opzoeken.
Re: De V6 Break van Breeze
Hoe ook, dit kaartje laat al zien dat Henk en Adri nooit tot de zelfde uitkomsten zullen komen 

Re: De V6 Break van Breeze
Helemaal waar!
Maar bij datzelfde practicum moesten we ook leren dat 15 Mm niet hetzelfde is als 15000 km, maar 15,000 Mm is wel hetzelfde als 15000 km.
Maar bij datzelfde practicum moesten we ook leren dat 15 Mm niet hetzelfde is als 15000 km, maar 15,000 Mm is wel hetzelfde als 15000 km.
Re: De V6 Break van Breeze
Leuk gevonden Alfred. Omdat het werken met lokale zwaarteveldsterktes niet erg praktisch is, zeker niet wereldwijd, hebben ze lang geleden bedacht dat het handig zou zijn om g te definiëren op 9,80665 N/kg. Wat mij betreft hadden ze het ook op 9,81 mogen doen en desnoods op 10. Dan had Henk ook minder frustraties gehad.
Adri
Adri
Last edited by Breeze on Fri Aug 19, 2022 2:31 pm, edited 1 time in total.
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen