Kris, fijn om weer wat van je te horen  

Ja, een 2000-Euro2 of 2001-Euro3 maakt in België niet meer uit. 
In Nederland maakt(e) dat wel groot verschil.
Eigenlijk gaat dit nergens over. 
De dieselproblemen met roet kwamen door de ongeregelde mechanische rotatie-inspuitpompen. Met de stadsbussen van toen voorop.
Met computergestuurde common rail techniek (zoals de HDi) zijn die problemen enorm veel minder. 
Een Euro4 mag wel in Antwerpen, een Euro3 niet. Wat zou het verschil zijn, bij 60km/u zelfde emissie als een '3' bij 50?
Dit zijn vaak beslissingen van incompetente wethouders die CO2 veel erger vinden dan kooldioxide. 
En hun naam in de plaatselijke geschiedenisboekjes belangrijker vinden dan het verkrijgen van enige kennis van zaken.
Hoe ook, ik kom niet meer in die steden en ze verdienen aan mij geen cent.
De HDi-110 Break Exclusief slopen kan ik nog steeds niet over mijn hart krijgen. Er mee gaan rijden zie ik ook niet meer zitten. 
Ze is nooit in België ingeschreven, er is wel een gelijkvormigheidsattest om dat te kunnen doen. 
Wat er mee te doen? Ze diende voor reserve onderdelen maar ik heb nooit iets nodig gehad, behalve even de kachelventilator-unit.
Mocht je belangstelling hebben voor de hele wagen...
Mijn huidige Xantia mag weer een jaar en is verder perfect in orde, ze ziet er alleen uit als een lijk in ontbinding  

Groet, Alfred.