Humor en zo
Re: Humor en zo
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Een carnavalshit met de schone titel "Voorkomen is beter dan Chinezen" is aangeklaagd wegens discriminatie.
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Er vanuit gaand dat zowel voorkomen als chinezen (eten in een Chinees restaurant) een werkwoord is kan men dat naar mijn idee niet hard maken.
Het zou pas discriminerend kunnen zijn als het Chinezen betreft en dus een zelfstandig naamwoord is.
M.a.w. gewoon chinezen zonder hoofdletter schrijven/zingen.
Groet Henk
Het zou pas discriminerend kunnen zijn als het Chinezen betreft en dus een zelfstandig naamwoord is.
M.a.w. gewoon chinezen zonder hoofdletter schrijven/zingen.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Ze bedoelen het ook als werkwoord, maar het gaat er meer om dat ze de link met het coronavirus leggen.
Een paar dagen geleden hadden ze het er in Eenvandaag over dat er een petitie was gestart door mensen met een Aziatisch uiterlijk die vaak opmerkingen over het coronavirus naar zich toe kregen. Ik weet niet of ze door hebben dat dit er in de praktijk vooral voor gaat zorgen dat veel mensen op straat nu juist meer van zulke opmerkingen zullen gaan maken
. Maargoed, dit nummer zal daar ook wel onder vallen.
Je kunt twisten over of dat nummer nou wel zo smaakvol is, maar misschien ben ik te noordelijk om carnavalsnummers te begrijpen
.
Een paar dagen geleden hadden ze het er in Eenvandaag over dat er een petitie was gestart door mensen met een Aziatisch uiterlijk die vaak opmerkingen over het coronavirus naar zich toe kregen. Ik weet niet of ze door hebben dat dit er in de praktijk vooral voor gaat zorgen dat veel mensen op straat nu juist meer van zulke opmerkingen zullen gaan maken

Je kunt twisten over of dat nummer nou wel zo smaakvol is, maar misschien ben ik te noordelijk om carnavalsnummers te begrijpen

Carnaval is van oudsher een feest waarbij er gespot wordt met de actualiteiten van het afgelopen jaar. In dat opzicht is het niets vreemds. Maar dit komt uit de koker van een Radio 10 dj die het onder het pseudoniem "Rotterdamse Toon" heeft uitgebracht. Niet echt een kenner dus...
Nu ga ik niet beweren dat noorderlingen niets van carnaval begrijpen maar racisme of discriminatie is nooit echt onderdeel geweest van de "carnavalssatire" In dat opzicht vind ik het zelf nogal smakeloos.
Maarja; ik lees het woord carnavalshit meestal anders dan bedoeld is. Ik lees namelijk altijd: carnaval shit
Nu ga ik niet beweren dat noorderlingen niets van carnaval begrijpen maar racisme of discriminatie is nooit echt onderdeel geweest van de "carnavalssatire" In dat opzicht vind ik het zelf nogal smakeloos.
Maarja; ik lees het woord carnavalshit meestal anders dan bedoeld is. Ik lees namelijk altijd: carnaval shit

In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Zo! de belastingaangifte is ook weer klaar

Heb zo'n akelig vermoeden dat gevoel voor humor bij de fiscus ver te zoeken is met zo'n aangifte waarbij de zaken omgedraaid worden.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen