Page 3 of 5

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 1:22 pm
by Huiser
Zoiets dacht ik ook, maar de regelaar-uitgang zit in de rail.
De zichtbare slangen zijn ingang en retour.

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 1:35 pm
by web
Aan de ingang meten dus. Er is over de lengte van de rail vrijwel geen drukverschil dus dat geeft een prima beeld.

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 1:38 pm
by Huiser
Ja precies, alleen kun je dan niet zien wat de drukregelaar doet

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 4:26 pm
by henkr
Hij zit inderdaad met zijn uitgang in de rail, dan blijven er dus maar 2 methodes over?
1. Regelaar demonteren en kijken of daar een aansluiting ziet waar een meter op past.
2. Een injector demonteren, dat is sowieso een K-klusje. :(
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit de bedoeling kan zijn
edit: OEMnr is 1985 05 en zo zal ie er ongeveer uitzien:
https://www.autodoc.nl/auto-onderdelen/oem/198505

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 4:50 pm
by Feije
henkr wrote: Wed May 12, 2021 4:26 pm2. Een injector demonteren, dat is sowieso een K-klusje. :(
Dat valt toch wel mee? Ik heb verschillende keren de injectoren van mijn Turbo CT vervangen in vijf minuten. Of zitten die injectoren zo anders bij een 2.0 16v?

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 4:56 pm
by henkr
Komt doordat ik de injectoren van een TU5JP wel eens gedemonteerd heb, die krijg je er het makkelijkst af als het inlaatspruitstuk er af is, het inlaatspruitstuk is op zijn beurt het makkelijkst te demonteren als de kop er af is. :lol:
Ik weet het, het is geen vergelijk want de XU staat sowieso achterstevoren t.o.v. de XU.
Heb net vanmiddag de Xantia weer opgehaald en heb het gelijk bekeken, het is wel aardig wat ruimer bemeten dan bij een TU.

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 6:40 pm
by web
Huiser wrote: Wed May 12, 2021 1:38 pm Ja precies, alleen kun je dan niet zien wat de drukregelaar doet
Wat wil je zien dan? Of ie reageert op vacuüm? Dan test je stationair (mét vacuüm) en pakt het vacuüm slangetje even los... Tref je vervolgens benzine in dat slangetje dan weet je ook genoeg (membraan lek)

Geen reden om moeilijk te doen hoor.

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 7:13 pm
by Huiser
Nou, schiet mij maar in de boom.
Iemand zei tegen mij, loopt hij niet af en toe op 2 brandstoffen?
Toen begon ik te denken; als 1 of meer verstuivers blijven druppelen, zou dat het stotterend optrekken op gas kunnen verklaren.
Een maatje van mij had het ook al eens over injector cleaner.
Ik nog steeds sceptisch, maar toch net even een flesje wynns gehaald. Na letterlijk 200 meter zijn alle problemen weg. 😱
Ik durf er nog niet op te vertrouwen, maar net reed hij binnendoor van hoorn naar Medemblik de hele weg prima op benzine. Net op gas getest en ook dat gaat goed.
Hoop dat het morgen nog zo is 😅

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 7:23 pm
by web
Injectorreiniger...

Wordt heel vaak geroepen, maar maakt zelden zó duidelijk verschil. We duimen dat het zo blijft...

Re: Huiser xantia 2.0 16v bleu leman lpg

Posted: Wed May 12, 2021 7:30 pm
by henkr
Je zou denken: "kanniewaarzijn" maar ik hoop voor je dat het probleem hiermee definitief opgelost is. :thumbup: