Page 2 of 5
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Wed Apr 24, 2019 8:47 pm
by Breeze
Ja ja, ik vergeet steeds hoe ik die bovenkast cijfers eruit krijg (of hoe heet dat ook al weer).
Adri
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Wed Apr 24, 2019 9:17 pm
by Breeze
Leuk dat produktiefilmpje van de X. De dakhemelmontage is heel simpel, een rupsje Velpon op de hemel, tegen het dak drukken en klaar is Kees.
Adri
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Wed Apr 24, 2019 10:24 pm
by henkr
Daarom valt ie later ook zo makkelijk naar beneden.

Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Wed Apr 24, 2019 10:44 pm
by henkr
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Tue Apr 30, 2019 11:44 pm
by henkr
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Wed May 01, 2019 12:31 am
by Alfred
Alle breaks zijn eigenlijk een sedan met een aanbouw.
De meeste modellen zijn door die aanbouw er niet sierlijker op geworden, soms tart het zelfs elk gevoel van harmonie.
Dan deed de Xantia-break het toch helemaal niet slecht.
Natuurlijk gezien in de tijdsgeest van toen.
Mvg. Alfred.
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Wed May 01, 2019 9:59 am
by henkr
Iedere keer als ik de garage in kom denk ik nog steeds: "Wow! wat is ie mooi!"
Groet Henk
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Wed May 01, 2019 10:04 am
by henkr
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Wed May 01, 2019 10:44 pm
by Alfred
Crash tests met 40% front overlap bij 40 miles/uur (64km/u).
Dan wel geen Xantia, maar dat mag in een Off-topic draadje?
https://www.youtube.com/watch?v=hFqZwMeJu9w
Onvoorstelbaar, verschillende modellen van ver na 2000.
Sommigen nog steeds zonder airbags en met kreukelzones tot de achterbank.
Bij enkelen komt het stuur tot in de rugleuning.
De Xantia (type1, rechts gestuurd) is destijds alleen met 100% front overlap getest.
Jammer dat daarvan geen 40% overlap testen te vinden zijn.
Mvg. Alfred.
Re: Xantia YouTube filmpje(s)
Posted: Thu May 02, 2019 5:49 pm
by henkr
Juist daarom was de 2CV zo'n veilige auto, kreukelzone over de gehele lengte!
