Dashboard lampjes gaan aan zonder ergens aan tekomen

Dat met die draadjes...
Post Reply
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Dashboard lampjes gaan aan zonder ergens aan tekomen

Post by Lbarré »

Is nu vandaag de 2e maal dat ik dat al heb. :?:
M'n Xantia stond nu 2 dagen buiten stil en wou er vandaag dan toch eens mee vertrekken.
Doe gewoon de deuren open en kom daarna met sleutel gewoon nabij waar ik die moet inzetten om te starten.
Plots zie ik op het dashboard allerlei lampjes al aan- en uitgaan en tevens hoor ik ook het geluid van als je vergeet je lampen af te zetten
nadat je bent uitgestapt met de sleutel die er nog op zit.
Heb er dan toch gewoon de sleutel ingestoken, dadelijk gestart en dan geen probleem meer, behalve weer lampje van mistlamp achteraan
dat nog steeds op dashboard licht aangaat. :roll:
Iemand enig idee vanwaar dit probleem zou kunnnen komen?
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Dashboard lampjes gaan aan zonder ergens aan tekomen

Post by bthomas »

Voor wat het waard is: ik zou gokken op het contactslot
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Dashboard lampjes gaan aan zonder ergens aan tekomen

Post by Lbarré »

Wel ben al te weten gekomen via de www.citroen-forum.nl dat het probleem zou kunnen zitten in een rubber slurfje
rechtsboven de achterklep waar al de bekabeling in zit en dan naar het interieur overgaat.
Daar zou de massa kunnen onderbroken zijn, en daardoor kan ik dan deze hele rare verschijnselen krijgen.
Mogelijk zal daar een breuk zitten in de bekabeling. De massadraad is de dikste en zou het eerste sneuvelen.
Heb dan ook, als ik de versnellingspook in de achteruit (contact aan) zet, het mistlampje op het dashboard dat helderder/zwakker gaat branden.
Wordt dus zoekwerk :roll:
Post Reply