web wrote: ↑Wed Mar 10, 2021 9:06 am
Het helpt wel in die markt als je minstens één impopulair iets voor lief neemt.
Prachtig strakke auto, goed onderhouden met weinig kilometers, Japans (of Koreaans) natuurlijk en voor drollengeld... Veel succes.
...of koop een merk wat niet zo goed bekend staat maar stiekem best meevalt (of goed per exemplaar te beoordelen is) dan wordt het al een stuk makkelijker zonder dat je voor jouw doel echt veel inlevert...
En einde ochtend een belletje, papierwinkel was weer in ere hersteld ! Dus vanmiddag aan het mobiliseren, verse telefoon, verse Digid-app, online overschrijven, bellen en op slag van sluiten ophalen dat ding.
En Web je hebt volkomen gelijk, maar het is een prachtige strakke auto, goed onderhouden en relatief gezien weinig kilometers (148.000, 20 jaar), Japans en voor drollengeld. Nissan Almera Tino 1.8 uit 2001, kettingblok. Ding zag er nu werkelijk beter uit dan ik dacht, was regenachtig tijdens de proefrit.
En ja, de 1.8 staat niet goed bekend, reden: ze lusten een aardige slok olie, constructiefoutje... Maar voordeel is dat als je het weet je er ook op inspeelt, dus regelmatig peilen en 1 op 600 is niet vreemd, maar ze worden er wel heel oud mee (exemplaren met 350.000 km) als je maar bijvult.
Dat is dus dat impopulaire iets, zonder al te veel in te leveren.
Maar verder een uiterst betrouwbaar bekend staande auto (ook volgens onze Wegenwachters van de ANWB).
Deze lust overigens wel een slokkie olie zag ik toen ik er vanmiddag achter reed. Ik heb broertje gezegd dat ie moet rijden als een oude pensionado (sorry Henk) en niet teveel in de hoge toeren moet gaan zitten. Doet ie dat wel dan rookt ie aardig, zag hij zelf ook al
Maar goed voor de kilometers die hun op jaarbasis rijden valt het allemaal wel mee, en gewoon goedkope olie er in mikken, verbranden doet ie het toch wel.